Nižšie je uvedený zoznam nových zručností, ktoré musí každý webový dizajnér, nový alebo skúsený, zvládnuť skôr, ako môže povedať, že má všetko potrebné na vytvorenie bezchybných špičkových návrhov.
1. Práca s CSS3 a HTML5
CSS3 a HTML 5 sú posledné dve revízie dvoch programovacích technológií, ktoré sú jadrom webdizajnu. Weboví návrhári musia vedieť, že do týchto posledných revízií bolo pridaných viac ako niekoľko funkcií.
Nové koncepty zavedené CSS3 a HTML 5 zmenili spôsob fungovania webdizajnu.
Napríklad, model škatule je dôležitejšie ako kedykoľvek predtým pochopiť. Bez neho je takmer nemožné využívať model flexibilného boxu a spôsob, akým môže ľahko vytvárať responzívne webové rozloženia.
2. Komunikačné zručnosti
Aj keď to nie je nevyhnutne nová zručnosť pre webdizajnérov, definitívne leštenie komunikačných zručností je nevyhnutnosťou zostať konkurencieschopným, pokiaľ ide o webdizajn.
Dôvodom je toto: množstvo nových funkcií, ktoré môže moderný webový dizajn poskytnúť v spojení s rôznymi princípmi rozloženia, ako je napríklad návrh paralaxy a responzívny webový dizajn, znamená, že iba návrhár bude vedieť, čo je možné.
Vytvorenie špičkového dizajnu vyžaduje, aby dizajnér vedel nielen to, čo sa dá vytvoriť, ale aj to, ako efektívne tento koncept prezentovať. Toto je nevyhnutné v akomkoľvek prostredí, kde osoba, ktorá sa snaží o nový webdizajn, nie je rovnaká ako osoba, ktorá ho vytvára, alebo kde existuje tím, ktorý pracuje v spolupráci s ľuďmi z iných odborov, ako sú napríklad kódovači, na vytvorenie dizajnu.
3. Porozumenie programovaniu
Aj keď dizajnéri budú zriedka tvoriť widgety, doplnky a úpravy kódu, mali by byť aspoň oboznámení s populárnymi jazykmi vývoja webových aplikácií, ako sú PHP a JavaScript.
Dôvodom je to, že veľmi málo webových stránok je statických. Majitelia firiem, najmä tí, ktorí vlastnia malé a stredné podniky, sa rozhodnú pre ľahko použiteľné a dynamické platformy na vytváranie obsahu, ako sú WordPress a Joomla. Tieto platformy si vyžadujú mierne porozumenie PHP a JavaScriptu, aby pre ne vytvorili šablóny.
4. Online marketing a návrh prezentácie
Povinnosti webových dizajnérov rastú každý deň. Nestačí len zabezpečiť, aby rozloženie obsahovalo správne informácie; musí byť tiež prezentovaná spôsobom, ktorý pozitívne ovplyvňuje úsilie online marketingu webovej stránky.